Thursday, January 7, 2010

Pengalaman dalam Persatuan di UTM

1. Saya tidak bercadang untuk bercerita lebih mengenai diri saya kerana hal yang demikian bukanlah satu contoh yang baik oleh mana-mana pun individu yang tidak "dijemput" bagi mengemukakan idea-idea mereka ini. Hal ini boleh mendatangkan persepsi buruk terhadap individu itu sendiri dan berkemungkinan besar akan dilemparkan dengan pelbagai tuduhan seperti sombong, bongkak dan lain-lain.

2. Memandangkan masih ramai lagi pada pemerhatian saya mahasiswa yang akan menilai kulit dahulu kemudian baru isinya, maka eloklah saya menyenaraikan penglibatan saya dalam dunia persatuan di UTM ini.

Tahun 2005 UTMKL
  • Exco blok Kolej Pertama UTMKL
  • Exco Sukan & Rekreasi Persatuan Mahasiswa Sains Komputer (COMSTAR) UTMKL.
  • Ketua Pengurus Sukan bagi karnival Sukan Kolej.
  • Jawatankuasa bagi program-program kolej yang lain.

Tahun 2006 UTMKL
  • Presiden Persatuan Mahasiswa Sains Komputer (COMSTAR).
  • Ketua Gerak Kerja Khas Projek Puzzle Terpanjang "Malaysia Book Of Records" anjuran Kolej Pertama.
  • Jawatankuasa bagi program-program persatuan dan kolej yang lain.

Tahun 2007 UTMKL
  • Presiden Persatuan Mahasiswa Sains Komputer (COMSTAR).
  • Ketua Penajaan bagi Lawatan Akademik ke Beijing, China anjuran CITRA.
  • Pengarah Program karnival IT.
  • Jawatankuasa bagi program-program persatuan dan kolej yang lain.
  • Mewakili UTM dalam sukan bola sepak MASUM di USM.

Tahun 2008 UTMKL
  • Pengarah Program bagi Lawatan Akademik ke TOKYO,JEPUN anjuran DELIMA.
  • Pengarah Program karnival IT.
Tahun 2009 UTM JB
  • Presiden Persatuan Mahasiswa Sains Komputer (PERSAKA).
  • Pengarah Program Lawatan Akademik ke Beijing, China anjuran PERSAKA.
  • Timb. Pengarah Program Khidmat Masyarakat Tangkak.
  • Penyelaras Program Lawatan Akademik ke Bandung, Indonesia anjuran PERSAKA.
  • Penyelaras Program Lawatan Akademik ke Bangkok, Thailand anjuran PERSAKA.
  • Pengarah Program Lawatan Akademik ke Seoul, Korea Selatan anjuran PERSAKA.

Pengalaman Memimpin Program ke Luar Negara :
  • Lawatan Akademik ke Beijing, China anjuran CITRA tahun 2007.
  • Lawatan Akademik ke Tokyo, Jepun anjuran DELIMA tahun 2008.
  • Lawatan Akademik ke Beijing, China anjuran PERSAKA tahun 2009.
  • Lawatan Akademik ke Bandung, Indonesia anjuran PERSAKA tahun 2009.
  • Lawatan Akademik ke Bangkok, Thailand anjuran PERSAKA tahun 2009.
  • Lawatan Akademik ke Seoul, Korea Selatan anjuran PERSAKA tahun 2009.

3. Diatas semuanya merupakan sebahagian pengalaman saya sebagai salah seorang pemimpin mahasiswa dalam memimpin sesuatu tugasan yang diamanahkan. Jika ada yang tersilap dalam kenyataan saya diatas maka saudara sekalian diharapkan dapat menghubungi 013-2224189 supaya saya boleh membetulkan entri saya pada kali ini.

4. InsyALLAH selepas ini saya akan memaparkan isu-isu dan masalah mahasiswa termasuklah evo mahasiswa dan seterunya pro mahasiswa.

5. wassalam..

1 comment:

  1. Salam wbt...

    Saya mengucapkan tahniah kpd zul akhirnya dapat juga menulis diruangan ini. Pengalaman beliau pada saya amat berharga.

    Saya pernah beberapa kali terlibat bermesyuarat dengan beliau dan menyedari beliau mempunyai potensi yang sangat besar disamping kemampuan memimpin dan mengurus.

    Saya mengharapkan blog ini mampu menjadi platform rujukan untuk saya dan suka jika zul sanggup memberi dan meluahkan pandangan beliau dalam memantapkan lagi struktur kepimpinan di UTM.

    PRK yang akan tiba tidak lama lagi. Jika zul boleh tulis beberapa perkara sebagai teguran dan kritikan kepada calon dan kumpulan yang bertanding, saya kira itu merupakan sesuatu yang cukup bagus untuk kami semua..

    Tulis. Jangan tak tulis. Pandangan terhadap kepimpinan mahasiswa dan pentadbiran amat diperlukan dalam era transformasi yang digagaskan.

    Tahniah zul.

    ReplyDelete